onsdag 26. november 2008

Sjokolade-skuffa!



I dag passerte jeg et skilt med den nydelige påskriften "Sjokoladebiten".
Skiltet var pilformet og pekte ved et lykketreff samme vei som støvlettene mine!
I tre kvartaler fantaserte jeg fram en liten, koselig sjokoladebutikk med en blind, trinn dame bak disken som delte ut prøvesmaker til meg.
Men da jeg kom til det riktige hjørnet smeltet alle mine sjokoladedrømmer bort!
Butikken var et forferdelig lysstoffrør-helvete med en disk som så ut som om den hørte hjemme i en avdanket sybutikk, med et surt utseende kvinnemenneske bak disken.
Meget mulig at den belgiske nougaten deres er upåklagelig, men siden butikken så ut som en sjappe fra et tidligere østblokkland som dessuten er i ferd med å legges ned,
styrte jeg fint unna. Fryktet at sjokoladen også skulle vise seg å være billig, tysk humbug. Hva med å bruke litt mindre gryn på fæncy skilt og litt mer på en duk eller en blomsterkvast i det minste?
Åå, kunne det ikke heller ha sett sånn ut? Billig RUSSISK variant hadde til og med vært tusen ganger bedre!

2 kommentarer:

Thale sa...

tagged! sjekk bloggen min;)

Dear Beijing sa...

I toootally agree! Bodde i samme hus en stund, men gikk aldri inn...